VLJUDNOST
znotraj:
- sistema
dizajna spoštovanja,
- sistema
dizajna zaupanja in sprejemanja,
- sistema
dizajna resnice,
- sistema
dizajna iskrenosti .
Kot otroka so me učili vljudnosti in
vljudnost mi je bila všeč (z njo se je
dalo marsikaj doseči). Kot otroku mi ni bilo težko biti vljudna do domačih in
ostalih. Kot najstnica sem bila še vedno vljudna do ostalih, vse težje pa do
domačih. Zdaj, v tem trenutku se mi zdi vljudnost prisiljena, zlagana in imam
odpor do nje.
Vljudnost – v ljudi – zakaj bi imela
odpor do vživljanja v ljudi?
-Vljudnost gre nekako z roko v roki s
spoštovanjem, zaupanjem in sprejemanjem. Zelo malo jih je, ki jih spoštujem,
zares zaupam ne nikomur – še sebi ne v popolni gotovosti in ne zdi se mi
smiselno, da bi kogarkoli sprejela točno takšnega kot je…
''Sem nevljudna, ko govorim iskreno
resnico?''
-Zdi se mi, da vljudnost v večini
primerov ne gre skupaj z iskrenostjo in resnico! Naj bom vljudna ali naj bom
iskrena in povem resnico? Naj zadostim sebi ali drugim? Kakorkoli že naredim,
nekoga izključim (ali sebe ali druge) in to nima smisla!
Kako sploh definiram/definiramo
vljudnost?
-kot fraze: prosim, hvala, pozdravi,
kako si, spoštovani, na zdravje…,
-kot iskreno podajanje komplimentov,
redko kritik,
-kot način: dajanje pozornosti med
sprejemanjem in kot nazornost&potrpežljivost med oddajanjem.
Osebno mi je vljudnost zelo aktualna
in nemir zbujajoča tema – predvsem kar se tiče domačih (ljudi s katerimi živim
v isti hiši) in starostnikov (posebej mojih prednikov). Naša stališča okrog
vljudnosti namreč postajajo vse manj skladna…
[Za prebavo 'notranjega' konflikta
zahtevana samoiskrenost…]
Odpustim si, da sem sprejela in si
dopustila prevzeti vzorec sistema vljudnosti od svojih prednikov. Znotraj tega
si odpustim, da mi je postal vzorec sistema vljudnosti všeč, ker sem lahko z
vljudnostjo marsikaj dosegla.
Kadar opazim, da obstajam kot
avtomatiziran sistem vljudnosti – se ustavim in diham.
Zavedam se, da lahko za sistemom
vljudnosti skrivam lasten interes / željo po manipulaciji drugih z namenom
pridobitve pozornosti / določene energije / materialne koristi. Zavedam se, da
lahko za sistemom vljudnosti skrivam strah pred zavrnitvijo / nesprejetostjo.
Zavezujem se, da se bom poglobila v
razloge za lastno ne-vljudnost.
Odpustim si, da sem sprejela
in si dovolila uporabljati vljudnost za manipulacijo drugih...
Ko se zavem, da uporabljam vljudnost z namenom
manipuliranja drugih – se ustavim in diham.
Zavedam se, da skozi manipulacijo ostalih ne sprejemam kot
enakovrednih sebi, ampak jih postavljam v vlogo manjvrednega medtem, ko
postavljam sebe v vlogo večvrednega (čeprav pri manipulaciji z vljudnostjo na
prvi pogled zgleda ravno obratno…) – s tem pa škodujem obema v tem odnosu/situaciji.
Kadar uporabljam vljudnost, se vprašam s kakšnim namenom to
počnem.
Odpustim si, da sem sprejela
in si dovolila uporabljati vljudnost za pridobitev pozornosti...
Kadar opazim, da uporabljam vljudnost z namenom pridobitve
pozornosti – se ustavim in diham.
Zavedam se, da mi ni potrebno biti vljudna samo zato, da bi
si pridobila pozornost drugih.
Namesto tega sem pozorna sama do sebe – kot fizičnega
telesa in kot umsko-zavestnega sistema.
Odpustim si, da sem sprejela
in si dovolila hoteti/želeti si dobiti poznornost od drugih, namesto da bi si
jo dala sama...
Kadar opazim, da hočem/želim pridobiti pozornost od drugih,
namesto da bi bila pozorna sama do/na sebe – se ustavim in diham.
Zavedam se, da z željo pridobitve pozornosti od drugih
drugim dajem moč nad sabo in obstajam v odvisnosti od drugih.
Namesto iskanja pozornosti v/pri drugih si pozornost dam
sama in s tem hkrati stojim kot vzgled 'neodvisnosti' za druge.
Odpustim si, da sem sprejela
in si dovolila, da me je strah zavrnitve...
Ko opazim, da obstajam kot strah pred zavrnitvijo – se ustavim
in diham.
Zavedam se, da s strahom pred zavrnitvijo sabotiram sebe
kot izraz življenja.
Namesto strahu pred zavrnitvijo s strani drugih sprejemam sama
sebe kot trenutno/spreminjajočo se zavedanje na poti do življenja.
Odpustim si, da sem v zadnjem času
sprejela in si dopustila vljudnost soditi kot prisiljeno in zlagano.
Kadar opazim, da sodim vljudnost kot
negativno - se ustavim in diham.
Zavedam se, da sem vljudnost sodila kot
negativno / prisiljeno / zlagano zaradi tega, ker sem jo definirala z 'zvestobo
sistemu in njegovim pravilom' in z 'moralo'. Zavedam se, da sistemska pravila
in morala nista vedno smiselna in najboljša za vse življenje.
Namesto sojenja vljudnosti (pri sebi in
pri ostalih), bom v bodoče uporabljala samoiskrenost.
Odpustim si, da sem sprejela in si
dopustila vljudnost povezovati in definirati s spoštovanjem, zaupanjem in
sprejemanjem.
Kadar opazim, da besedo vljudnost
povezujem in definiram z besedami spoštovanje, zaupanje in sprejemanje – se
ustavim in diham.
Zavedam se, da so definicije vseh štirih
besed: vljudnost, spoštovanje, zaupanje in sprejemanje kot sem jih prevzela od
družbe neiskrene/zmotne/varljive.
Namesto uporabe definicij besed vljudnost,
spoštovanje, zaupanje in sprejemanje kot sem jih prevzela od družbe, bom raje
uporabljala definicije teh besed, ki bazirajo na samoiskrenosti in tem kar je
najboljše za vse življenje.
Odpustim
si, da sem sprejela in si dopustila uporabljati in živeti besede v smislu ''Sem
nevljudna, ko govorim iskreno resnico?''
Ko opazim, da obstajam kot zmeda v
navidezni izbiri med 'vljudnostjo' in 'iskreno resnico' – se ustavim in diham.
Zavedam se, da mi ni potrebno izbirati
med 'vljudnostjo' kot jo definira družba in med 'iskreno resnico' kot jo
definiram sama (mojo resnico).
Namesto 'vljudnosti' in 'iskrene
resnice' se odločim za samoiskrenost, za to kar je najboljše za vse življenje.
Odpustim si, da sem sprejela
in si dovolila pripisovati nevljudnosti negativen /slab pomen...
Ko opazim, da sodim nevljudnost kot slabo/negativno – se ustavim
in diham.
Zavedam se, da so sodbe v polarnosti slabo/negativno
>< dobro/pozitivno nerelevantne in samo-omejujoče, saj tistega kar sodim
ne poznam v popolnosti.
Namesto sojenja nevljudnosti kot slabe/negativne oziroma
namesto samega sojenja v polarnosti slabo/negativno in dobro/pozitivno se raje spoznam
s specifičnimi vzroki za 'nevljudnost' v določeni situaciji, oziroma
specifičnimi vzroki za to kar sodim kot pozitivno/negativno v določeni
situaciji.
Odpustim si, da sem sprejela
in si dovolila soditi samo sebe kot nevljudno...
Ko opazim, da se sodim kot nevljudno – se ustavim in diham.
Zavedam se, da s sojenjem same sebe kot ne-vljudne znotraj
svojega umsko-zavestnega sistema tega po nepotrebnem krepim.
Namesto sojenja same sebe kot ne-vljudne raje pogledam ali
sem samoiskrena.
Odpustim si, da sem sprejela in si
dopustila verjeti, da vljudnost v večini primerov ne gre skupaj z iskrenostjo
in resnico in da moram izbirati med vljudnostjo in med iskrenostjo &
resnico.
Ko opazim, da obstajam kot zmeda v
navidezni izbiri med 'vljudnostjo' in 'resnico & iskrenostjo' – se ustavim
in diham.
Zavedam se, da mi ni potrebno izbirati
med vljudnostjo do drugih in med iskreno izraženo mojo resnico. Zavedam se, da
ne rabim izbirat med zadostitvijo sebi ali drugim in tako nekoga izključevat.
Namesto tega specifičen konflikten
element prediham in ga obravnavam v samoiskrenosti, kot življenje v enosti in
enakovrednosti.
Odpustim si, da sem sprejela
in si dovolila, da me je strah, da bi me drugi označevali za nevljudno in se s
tem sodila skozi oči drugih...
Ko opazim strah pred tem, da bi me drugi označevali za
nevljudno in kadar opazim, da se sodim skozi oči drugih – se ustavim in diham.
Zavedam se, da me bodo drugi sodili skozi umsko-zavestne
vzorce (tudi kot nevljudno) vse dokler jih ne bodo predelali, pa če je mene
tega strah ali ne… Zavedam se, da je sojenje same sebe skozi oči drugih
nesmiselno, ker si lahko samo domišljam kako me sodijo – ker ne poznam njihovega
ozadja na podlagi katerega me ne-sodijo.
Ne dopuščam si strahu pred tem, da mi me drugi sodili (kot
nevljudno). Ne dopuščam si soditi sebe skozi oči drugih.
Odpustim si, da sem sprejela
in si dovolila, da me je strah konflikta, če me bodo drugi videli kot
nevljudno...
Kadar opazim, da obstajam kot strah pred konfliktom v
primeru, če me drugi vidijo kot nevljudno – se ustavim in diham.
Zavedam se, da je strah pred konflikti (glede moje
ne-vljudnosti) nesmiseln in da konflikti nastopajo kot stopnica na poti od navidezne
ločenosti individualnih življenjskih oblik do zavedanja o enosti in
enakovrednosti vsega življenja.
Namesto strahu pred konflikti (glede moje ne-vljudnosti)
sprejmem konflikte kot del komunikacije na poti do strinjanja.
Odpustim si, da sem sprejela in si
dopustila vljudnost definirat s frazami:
prosim, hvala, kako si, spoštovani, na zdravje, razni pozdravi. Znotraj tega si
odpustim, da sem se včasih počutila krivo, če fraz nisem uporabljala in včasih
zahrbtno ko sem jih uporabljala.
Odpustim
si, da sem sprejela in si dopustila vljudnost povezovati in definirati z
iskrenim podajanjem komplimentov in redkim kritiziranjem. Znotraj tega si
odpustim, da nisem sprevidela, da osebni 'všečki' bazirajo na sebičnosti in
predprogramiranosti. Znotraj tega si odpustim tudi, da večkrat nisem dojela
smiselnosti zdravorazumske kritike.
Odpustim
si, da sem sprejela in si dopustila vljudnost definirati z dajanjem pozornosti
med sprejemanjem in kot nazornost&potrpežljivost med oddajanjem. Znotraj
tega si odpustim, da sem si dopustila občutke krivde, kadar se nisem ravnala po
tej definiciji.
Kadar
opazim da pozitivno ali negativno definiram in vrednotim vljudnost – se ustavi
in diham.
Zavedam
se, da je lahko vljudnost v svoji osnovi tudi varljiva in ne vključuje vedno
tega, kar je najboljše za vse življenje.
Zato
namesto nje raje uporabljam samoiskrenost, ki je najboljša za vse življenje!
Odpustim
si, da sem sprejela in si dopustila prevzeti vzorce vljudnosti od svojih
prednikov / svojih domačih. Znotraj tega si odpustim, da sem postala nestrpna
do svojih prednikov / svojih domačih, ko sem ugotovila, da nekaj v prevzetih
vzorcih o vljudnosti ne gre skupaj z drugimi 'dobrimi lastnostmi', ki so mi jih
želeli vcepiti.
Ko
opazim da obstajam kot nestrpnost do svojih prednikov / svojih domačih – se
ustavim in diham.
Zavedam
se, da so bili sami vzgojeni skozi te iste vzorce, ki jih dojemajo kot normalne
in primerne.
Namesto
nestrpnosti zaradi varljive vljudnosti izberem provokacijo, ki jih usmeri k
spraševanju lastne vljudnosti.
Odpustim si, da sem sprejela in si
dopustila verjeti, da si 'vsesplošno bolani' starostniki ne zaslužijo moje
'vljudnosti' oz. več kot minimalne pozornosti, ker so si sami krivi za svoje
stanje. Znotraj tega si odpustim, da sem si dopustila čustva krivde, kadar sem
imela občutek, da sem jim vendarle posvetila premalo časa/pozornosti/'vljudnosti'.
Kadar opazim, da nezdrave starostnike
sodim kot 'ne vredne vljudnosti' / manjvredne – se ustavim in diham.
Zavedam se, da ljudje, ki so sedaj nezdravi starci niso imeli 'na dlani postreženih orodij' za samorealizacijo, kot jih imam jaz. Zavedam se, da nezdravi starostniki obstajajo kot nosilci posledic lastne neiskrenosti. Zavedam se, da jih verjetno ravno zaradi te direktne in krute očitnosti v strahu, da bi se mi utegnilo zgoditi isto kot njim odrivam vstran od sebe in jih vrednotim kot manjvredne.
Zavedam se, da ljudje, ki so sedaj nezdravi starci niso imeli 'na dlani postreženih orodij' za samorealizacijo, kot jih imam jaz. Zavedam se, da nezdravi starostniki obstajajo kot nosilci posledic lastne neiskrenosti. Zavedam se, da jih verjetno ravno zaradi te direktne in krute očitnosti v strahu, da bi se mi utegnilo zgoditi isto kot njim odrivam vstran od sebe in jih vrednotim kot manjvredne.
Namesto tega, da nezdrave starostnike
sodim kot manjvredne / nevredne moje 'vljudnosti', jih spremljam do izteka
njihovega nerazumskega življenja, se pri tem učim vztrajnosti ponavljanja,
predihovanja svojih čustev in preprečevanja pojavljanja reakcij.
Barva besedila:
črna - prvotno besedilo
zelena - predlagane razširitve s
strani DIP buddya
rjava - razširitve samoodpuščanja
Ni komentarjev:
Objavite komentar