četrtek, 17. maj 2012

Jezna na mamo 1 + samoodpuščanje 1


Pogosto se mi dogaja, da v stiku s svojo mamo postanem jezna in posledično vsebinsko in načinsko grobo komuniciram z njo. To seveda slabo vpliva na najin odnos in je precej nepraktično, saj živiva v isti hiši in se vsakodnevno srečujeva.

Ne vem kdaj se je začela kopičiti moja jeza do mame, vem pa, da s časom postaja vedno večja in vedno bolj nevzdržna. Vem, da se nisem nikoli zares (po)trudila, da bi občutke jeze do mame nekako predelala. V bistvu sem jih sčasoma v svojih mislih vedno lažje podpihovala. Večkrat sem se zalotila, da mi kričeč prepir z mojo mamo na vsake toliko časa nekako paše… ker sem po tem počutila ''spokojno kot po nevihti''. Med prepirom se je v meni sprostila vsa ta nakopičena energija jeze in vedela sem, da bova lahko potem enčas mirno shajali druga z drugo.  

Ampak ''mirna obdobja'' med prepiri postajajo vse krajša in jaz sem skorajda konstantno jezna na njo. Skrajno nepraktično in boleče za moje telo. Večkrat v obliki tesnobe v solarnem pleksusu. Tako, da…


  • Odpuščam si, da sem sprejela in si dopustila obsojat mamo in biti jezna na njo zato, ker me je rodila v ''krivičen'' svet v katerem je samoizražanje v manjšini in v katerem  prevladuje sebičnost priučena z vzorci od naših prednikov. Zavedam se, da obsojanje moje mame, ker me je rodila v takšen svet ne bo spremenilo dejstva da se nahajam v takšnem svetu. Zato sprejmem dejstvo, da se nahajam tukaj in odgovornost za to, da začnem živeti življenje v samoizražanju.

  • Odpuščam si, da sem sprejela in si dopustila svojo mamo obsojat in ji očitat, da me omejuje; da mi velikokrat preprečuje počet kar bi rada počela in me sili počet stvari, ki jih ne želim počet. Zavedam se, da se je tudi sama rodila v svet omejitev in je iz njega prevzela vzorce, ki jih je prenesla name. Pri opravkih, ki mi jih naloži in zahtevah, ki mi jih postavi ne reagiram z jezo in uporom, pač pa z učinkovitim dihanjem. Reagiram v  zavedanju, da me finančno preživlja in da zato delujem in živim v kompromisu z njo. 

  • Odpuščam si, da sem sprejela in si dopustila z jezo in ogorčenjem reagirat na mamine besede ''bodi pridna'', ki jih izusti pogosto, kadar greva za določeno količino časa vsaka svojo pot. Odpuščam si, da sem besede ''pridna bodi'' dojemala kot nezaupanje s strani mame in da sem si jih razlagala kot da nisem (dovolj) pridna / delovna (za njo) in da mi jih govori iz tega razloga.
Zavedam se (slišala sem na lastna ušesa), da je besedna zveza ''bodi priden / pridna'' vprogramirana v besednjak marsikaterega starša in da je nesmiselno, da jo jemljem osebno in na podlagi nje sodim sebe v negativnem smislu.


  • Odpuščam si, da sem sprejela in si dopustila v otroštvu poveličevati mamo kot vsevedno avtoriteto, ki ima vedno prav.
Zavedam se, da noben starš ne ve vsega in ne more imeti vsega prav, ampak da podzavestno verjetno želi večina staršev otroku dajati takšen vtis, saj otrok zaradi občutka o vsevednem staršu temu vrača pozornost in ''ljubezen''.


  • Odpuščam si, da sem sprejela in si dopustila čustva jeze in razočaranja, ko sem začela spoznavati, da mama ne ve vsega in da nima vedno prav, ne glede na prepričljivost njenih izjav.
Do zdaj sem se že naučila, da prepričljivost govora katerekoli osebe še ne pomeni resničnosti besed; da se da resničnost besed preveriti preko večih virov oziroma preko dejanj ''prepričljive'' osebe.


  • Odpuščam si, da sem sprejela in si dopustila jezo do mame vzdrževati in napihovati do te mere, da nisem več prenesla njenega dotika, ker sem ga dojemala kot izsiljevanje moje pozornosti.

  • Odpuščam si, da sem sprejela in si dopustila videt mamo kot masivno telo s premalo preciznimi gibi in da sem si dopustila ogroženost medtem, ko je ''vdirala v moj osebni prostor''.
Zavedam se, da je osebni prostor iluzija, saj je iluzija že osebnost sama po sebi.
Odpuščam si, da sem si dopustila in sprejela čustvo jeze in nestrpnost, medtem ko si je mama jemala svoj čas, da mi je dala prostor da sem lahko šla mimo nje / prostor na stolu…


  • Odpuščam si, da sem sprejela in si dopustila razvajenost v smislu, da mama skrbi za moje stvari / opravke za katere bi lahko poskrbela že sama in s tem učinkovito razvijala svojo samostojnost in obenem prihranila mami čas za druge opravke.

  • Odpuščam si, da sem sprejela in si dopustila neenakovredno razporeditev časa med osebnimi interesi in med praktičnim delom, ki ga je potrebno opraviti doma, zaradi česar sem poslušala kritike od mame.
Odpuščam si, da sem sprejela in si dopustila obsojat mamo, da ne razume pomembnosti tega kar predelujem.

Ni komentarjev:

Objavite komentar