nedelja, 22. julij 2012

Skrbeti za…


Starša sta se odpravila na morje. Kar pomeni, da imam malo več svobode bivanja v naši hiši. Kar pomeni, da moram sama poskrbeti za stvari v hiši. Kar mi vzame le malo časa in mi pušča veliko časa, ki bi ga lahko porabila za osebne interese…
ampak – v hiši in v njeni okolici se nahajajo bitja, ki niso sposobna skrbeti sama zase: dementna oseba, mačka in ogromno rastlin.

Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila željo po svobodnješem gibanju v naši hiši in po organiziranju svojega časa predvsem glede na svoje osebne interese, namesto da bi bila hvaležna, da imam zatočišče in bi ga enkavredno delila z drugimi ter čas, ki bi ga enakovredno razporedila med osebene interese in delo, ki ga je potrebno opraviti, da življenje v naši družini gladko funkcionira. Kadar se vidm hrepeneti po več prostora in časa le zase, se ustavim in željo prediham ter se preusmerim k temu kar je potrebno narediti v danem trenutku.

Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila občutenja nesvobode in omejenosti v povezavi s skrbjo za druga bitja, ki niso sposobna skrbeti zase in potrebujejo (mojo) pomoč. Znotraj tega si odpustim, da sem si dopustila skrb za druga bitja videti kot 'omejevanje moje svobode' zaradi tega, ker jih ne vidim kot svojih / kot od mene izbranih / kot sebe. Kadar začutim občutja omejevanja moje svebode zaradi skrbi za druga nesamostojna bitja, se postavim v njihovo kožo v danem trenutku in jim pomagam na način na katerega bi hotela, da pomagajo meni kot temu nesamostojnemu bitju.

Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila človeka soditi kot najvišje razvito obliko življenja, žival kot srednje razvito obliko življenja in rastlino kot najmanj razvito obliko življenja, namesto da bi realizirala, da smo vse tri oblike življenja enakovredne, čeprav ima vsaka oblika svoje specifike. Ob pojavu neenakrovredih sodb glede oblike življenja, bom učinkovito dihala in se zavedala, da moja človeška oblika ne pomeni superiodnosti napran živalski / rastlinski obliki življenja.

Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila čustvo krivde zaradi tega ker nisem bila vedno na voljo dementni osebi v naši hiši oziroma čustvo utesnjenosti, kadar sem tej osebi bila na voljo in sem pri tem zapostavljala sebe. Dojemam, da se z dopuščanjem obeh omejenih čustev sabotiram, ker si v obeh primer želim biti nekje drugje kot sem dejansko. Zavedam se, da ne morem nenehno skakati iz kraja v kraj / biti na dveh mestih hkrati in na ta način pomiriti čustva krivde >< utesnjenosti. Obvezujem se, da si bom izrabo časa planirala na zdravorazumeski podlagi, tako da bom lahko v danem tretuntku tukaj in ne v nekje drugje / v mislih.

Opustim si, da sem sprejela in si dopustila misliti na bizarne prizore, ki jih bom uzrla, ko se vrnem v našo hišo k dementni osebi. Znotraj tega si odpustim, da sem verjela, da se bo dementni osebi zgodilo nekaj hudega, če ji ne bom ves čas / večino časa na voljo. Zavedam se, da nisem v celoti odgovorna za preživetje dementne osebe in da ne morem vplivati na vse situacije, ki se pojavijo v njenem 'življenju'. Ko se mi pojavijo bizarni prizori in misli glede dotiče dementne osebe, jih ustavim in diham.

Odpustim si, da nisem sprejela in si dopustila videti smisla v obstoju dotične dementne osebe zaradi tega, ker oseba ni sposobna samostojnosti, kratkoročnega pomnjenja in logične komunikacije.  Kadar se mi pojavijo misli o nesmiselnosti obstoja dotične dementne osebe, diham…   

Ni komentarjev:

Objavite komentar