(Poskušam zaustavit
avtomatiziran vzorec praskanja kože (obraz, hrbet), ki se mi sproži ob
najrazličnejših notranjih napetostih in konfliktih. Eden izmed sprožilcev tega
vzorca je bilo grobo oglaševanje produktov.)
Klic iz nepoznane telefonske številke – oglasim se –
morda je kaj v povezavi z morebitno zaposlitvijo.
Ženski glas se predstavi, pove iz katerega
podjetja kliče in nadaljuje s tekočim, gladkim, hitrim in 'dolgim' govorom…
Stresem se, napetost v meni sunkovito in močno naraste. Reklame in oglaševanje
so povsod okrog mene – izogibam se jim kolikor se jim le lahko. Kadar pa
kličejo na dom ali celo na mobitel, so prestopili mojo mejo tolerance… Pomemben
podatek pri tem je, da imamo v hiši dementno babico, ki se ni sposobna branit
pred njimi. Po navadi jih sicer nekako odpravi, vendar je nekajkrat naročila
knjigo – kar je seveda takoj pozabila… … …
Ženska pravi, da se klic snema… Zakaj? Da bi
klicanega še bolj zategnili? Prestrašili? Čakam, da naredi predah, da ji povem
da me njihov znižan paket naravne kozmetike niti malo ne zanima… Edini trenutek
ko utihne je tisti v katerem mi postavi vprašanje. Odgovorim ji in ji želim
povedat, da me ne zanima, pa hitro nadaljuje. V meni se nabira jeza, nervoza,
gnus… zaradi posiljevanja z oglaševanjem in zaradi mojega dopuščanja te
aktivnosti. Ženska še kar govori, govori, govori… zato jo sredi govora ustavim
'Oprostite, da vas prekinjam – ne potrebujem teh
izdelkov.'
'Torej vas ne zanima?'
'Ne.'
'Vas smem vprašat zakaj?'
'Ne uporabljam več kozmetike.'
Kratko začudenje na drugi strani, nato hitro
nadaljuje – 'ampak ta paket s popustom je aktualen samo tekom tega klica…'
Spet jo prekinem 'Razumem. Ne zanima me.'
Vljudno se posloviva. lol
Ok. Uspelo mi je zaustavit to 'profitarsko' čvekanje,
ampak zaradi pritiska sem izjavila neumnost, ki se je snemala - 'Ne uporabljam
več kozmetike.' V mislih sem imela sicer, da že imam kar potrebujem in ne potrebujem
še dodatne kozmetike & da ne uporabljam več ličil. Sledilo je samo-obsojanje,
obsojanje sebe skozi oči drugih – te ženske in tistih, ki bi utegnili poslušati
ta sneman pogovor. Po drugi strani se mi je zdelo smešno, da sem prodajalko
uspela za par kratkih trenutkov presenetiti/utišati z neumnim odgovorom, ki je
bil posledica pritiska.
Kako se izogniti takšnim neumnim izjavam,
stopnjevanju pritiska in čustvene energije ter samo-obsojanju v bodoče?
S popolno direktnostjo:
'Se opravičujem da vas prekinjam. Tega ni potrebno
jemati osebno… Ne sprejemam posiljevanja z oglaševanjem, zato bom najin pogovor
zaključila. Adijo.'
Brez usmiljenja, brez odgovarjanja – dopuščanja preusmerjanja
moje pozornosti. Preprosto - adijo.
Ni komentarjev:
Objavite komentar