četrtek, 21. marec 2013

POSILJEVANJE Z OGLAŠEVANJEM


(Poskušam zaustavit avtomatiziran vzorec praskanja kože (obraz, hrbet), ki se mi sproži ob najrazličnejših notranjih napetostih in konfliktih. Eden izmed sprožilcev tega vzorca je bilo grobo oglaševanje produktov.)

Klic iz nepoznane telefonske številke – oglasim se – morda je kaj v povezavi z morebitno zaposlitvijo.
Ženski glas se predstavi, pove iz katerega podjetja kliče in nadaljuje s tekočim, gladkim, hitrim in 'dolgim' govorom… Stresem se, napetost v meni sunkovito in močno naraste. Reklame in oglaševanje so povsod okrog mene – izogibam se jim kolikor se jim le lahko. Kadar pa kličejo na dom ali celo na mobitel, so prestopili mojo mejo tolerance… Pomemben podatek pri tem je, da imamo v hiši dementno babico, ki se ni sposobna branit pred njimi. Po navadi jih sicer nekako odpravi, vendar je nekajkrat naročila knjigo – kar je seveda takoj pozabila… … …

Ženska pravi, da se klic snema… Zakaj? Da bi klicanega še bolj zategnili? Prestrašili? Čakam, da naredi predah, da ji povem da me njihov znižan paket naravne kozmetike niti malo ne zanima… Edini trenutek ko utihne je tisti v katerem mi postavi vprašanje. Odgovorim ji in ji želim povedat, da me ne zanima, pa hitro nadaljuje. V meni se nabira jeza, nervoza, gnus… zaradi posiljevanja z oglaševanjem in zaradi mojega dopuščanja te aktivnosti. Ženska še kar govori, govori, govori… zato jo sredi govora ustavim
'Oprostite, da vas prekinjam – ne potrebujem teh izdelkov.'
'Torej vas ne zanima?'
'Ne.'
'Vas smem vprašat zakaj?'
'Ne uporabljam več kozmetike.'
Kratko začudenje na drugi strani, nato hitro nadaljuje – 'ampak ta paket s popustom je aktualen samo tekom tega klica…'
Spet jo prekinem 'Razumem. Ne zanima me.'
Vljudno se posloviva. lol



Ok. Uspelo mi je zaustavit to 'profitarsko' čvekanje, ampak zaradi pritiska sem izjavila neumnost, ki se je snemala - 'Ne uporabljam več kozmetike.' V mislih sem imela sicer, da že imam kar potrebujem in ne potrebujem še dodatne kozmetike & da ne uporabljam več ličil. Sledilo je samo-obsojanje, obsojanje sebe skozi oči drugih – te ženske in tistih, ki bi utegnili poslušati ta sneman pogovor. Po drugi strani se mi je zdelo smešno, da sem prodajalko uspela za par kratkih trenutkov presenetiti/utišati z neumnim odgovorom, ki je bil posledica pritiska.

Kako se izogniti takšnim neumnim izjavam, stopnjevanju pritiska in čustvene energije ter samo-obsojanju v bodoče?

S popolno direktnostjo:
'Se opravičujem da vas prekinjam. Tega ni potrebno jemati osebno… Ne sprejemam posiljevanja z oglaševanjem, zato bom najin pogovor zaključila. Adijo.'
Brez usmiljenja, brez odgovarjanja – dopuščanja preusmerjanja moje pozornosti. Preprosto - adijo.

Ni komentarjev:

Objavite komentar