torek, 25. september 2012

Jezna na mamo 2 / samoodpuščanje 3



·         Nadaljevanje objave Jezna na mamo 2 / samoodpuščanje 2
·         Dizajni sistemov  / Dizajn jeza /  Jezna na mamo 2 / samoodpuščanje 3
 (Sistem desings / Desing of anger/ Angry at mother 2 / selfforgivenes 3)

Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila čustva tesnobe, odpora in jeze, kadar me je mama vprašala če bi opravila neko delo (če nimam nič drugega v planu), čeprav je že pričakovala, da bom to delo opravila (če ga nisem, je bila užaljena / mi je očitala).
Kadar opazim, da obstajam kot čustva tesnobe, odpora in jeze zaradi maminega načina izražanja 'zahtev' – se ustavim in diham.
Zavedam se, da mi čustva tesnobe, odpora in jeze v nobenem primeru ne asistirajo. Zavedam se, da mama vztraja pri tem, da je njen vprašalni način izražanja zahtev vljuden, medtem ko jaz menim da je hinavsko spraševat nekoga če bi (opravil neko delo), kadar od njega pričakuješ da bo…
Zavezujem se, da se ne bom več toliko pozornosti namenjala spreminjanju maminih nepraktičnih vzorcev, ampak se bom raje osredotočala na svoje. Če jo bom želela opozorit na nesmiselnost kakšnega vzorca, se bom najprej otresla lastnih čustev in jo potem z umirjenim glasom in s pomočjo vprašanj poskušala pripravit, da si sama odgovori glede smiselnosti.

Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila reagirati na mamine reakcije; ko sem v njenih dejanjih opazila nekaj nerelevantnega z močno čustveno reakcijo, sem zadevo hotela umiriti. Znotraj tega si odpustim, da sem potem njo krivila za lastno slabo počutje / za svoje reakcije na njene reakcije / predvsem za tesnobo, ki sem jo občutila zaradi nemoči in nezmožnosti pomagati v določeni situaciji…
Kadar opazim, da obstajam kot čustvena reakcija jeze, krivde, tesnobe, nemoči – se ustavim in diham.
Zavedam se, da mi reagiranje znotraj čustev jeze, krivde, tesnobe, nemoči v nobenem primeru ne pomaga.
Zavezujem se, da bom skozi proces prevzemala odgovornost za lastne čustvene reakcije. Zavezujem se, da bom mami pustila prostor, da tudi ona sama prevzame odgovornost za svoje čustvene reakcije. Ne bom je več silila, ampak jo bom nežno usmerjala z vprašanji, katerih odgovori bodo namenjeni njej sami.

Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila željo po tem, da bi svojo mamo spremenila tako, da se ne bi več rabila jezit na njo. Znotraj tega si odpustim, da sem sprejela in si dopustila ločevati se od svoje mame zaradi jeze 'na njo' in zaradi želje po njeni spremembi.
Kadar opazim željo po spremembi mame, da me ne bi več jezila – se ustavim in diham.
Zavedam se, da sem v bistvu jezna na sebe, ker ji še ne znam dovolj nazorno in potrpežljivo razložit, kaj je tisto kar me jezi/se mi ne zdi smiselno in ker zaradi fiksnih idej v mojih mislih včasih  nisem pripravljena sprejeti nesmiselnosti lastne jeze.
Zavezujem se, da bom skozi proces postopoma povečevala nazornost in potrpežljivost v svoji komunikaciji ter zmanjševala jezne reakcije znotraj svoje komunikacije.

Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila biti jezna na mamo, ker mi je vzbujala občutke krivde, kadar sem se imela namen kam odpravit, ona pa bi ravno takrat potrebovala mojo pomoč.
Kadar opazim da sem jezna na mamo – se ustavim in diham. Kadar opazim, da obstajam kot krivda – se ustavim in diham.
Zavedam se, da sem sta  čustvi jeze in krivde v meni posledica mojih odločitev, da sprejmem jezo vase in krivdo nase.
Zavezujem se, da se bom v bodoče ko bom imela namen kam it in bo mama ravno tisti trenutek želela mojo pomoč najprej predihala nesoglasje, potem pa bom z mamo predebatirala o tem ali lahko delo prestavim, oziroma ga bom opravila s pomočjo dihanja.  

Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila biti jezna na mamo zaradi tega, ker mi je delila nasvete tudi takrat, ko jih nisem želela in ker mi je delila nasvete na podlagi svojega osebnega mnenja.
Kadar opazim, da obstajam v jezi na mamo zaradi njenih nasvetov, se ustavim in diham.
Zavedam se, da mi jeza na mamo v nobenem primeru ne asistira, kvečjemu mi povzroča neugodne/boleče občutke tesnobe v solarnem pleksusu.
Zavezujem se, da se ne bom več jezila zaradi maminih nasvetov, oziroma ji bom kvečjemu z mirnega razložila zakaj niso relevantni.

Že vidni učinki samoodpuščanja in samokorekcijske prakse iz prejšnjih delov teme Jezna na mamo:
-kadar mi reče 'pridna bodi' ne reagiram več z jezo in ogorčenjem, ampak pustim besede, da zdrvijo mimo mene ali pa jih preusmerim nazaj k njej 'bodi ti, če si lahko',
-še vedno reagiram na njen dotik z jezo, ampak se mu ne umikam več tako pogosto, ga dopuščam.


Ni komentarjev:

Objavite komentar