sreda, 19. marec 2014

Politika / moje ''napihovanje in blodnje''

Prva asociacija, ki jo dobim na besedo politika je –nakladanje-. Zakaj? Zato ker leto za letom poslušam obljube različnih političnih strank / poslancev / ministrov / predsednikov in podobnih, ki ostajajo neizpolnjene. V glavnem prazno besedičenje.

Naslednji asociaciji sta –drama- in –izumetničenost-. Vsi ti čustveni prepiri in prisiljeni nasmehi…

Potem pomislim še na še dolgčas in pojavi se mi precej specifična podoba podobna tej

In na izmikajoči se stavek ''Tega za enkrat (žal) še ne moremo komentirati,'' ki ga večkrat izgovarja posameznik.

Mh – še smrtno resni izrazi na (kamnitih) obrazih.

Ja, politiki dajem v vseh naštetih alinejah brez izjeme negativen predznak. In v istem dihu povem, da se nikoli nisem udeležila volitev. Imela sem sicer kratko obdobje, ko sem namerno posvečala pozornost političnim kandidatom, ampak se mi je izbira zdela tako klavrna, da nazadnje nisem izkoristila volilne pravice…

Moj negativni odnos do politike je v veliki meri zrasel na podlagi bolj ali manj konstantnega kritiziranja politike in politikov v bistvu od vsakogar, ki se je te teme lotil; zraven so zajeti tudi mediji. Seveda – kdo pa je primernejši za krivit kot politika in vlada… Sploh se ne rabiš poglabljat v problem in ga proučevat, ampak preprosto rečeš – kriva je politika! In potem jamraš in se zgražaš naprej – v prazno – enostavno zaradi tega, ker posplošuješ, ker ne nagovarjaš tistega, ki ga kritiziraš, na tak način pa ni mogoče ničesar rešiti. Počneš to kar v bistvu kritiziraš – prazne besede, brez efekta.


Preden se lotim samo-iskrene analize zgoraj napisanega, si poglejmo še relativno nevtralno definicijo politike po SSKJ.
             politika -e ž (i)
1. urejanje družbenih razmer, odločanje o njih s pomočjo države in njenih
organov
2. v državah z večstrankarskim sistemom dejavnost političnih strank in njihov
medsebojni odnos v boju za oblast
3. s prilastkom urejanje in vzdrževanje odnosov ene države z drugimi državami
4. s prilastkom urejanje razmer in odločanje o njih na določenem družbenem
Področju (gospodarska, kulturna, prosvetna politika / razvojna politika; določiti
poslovno politiko podjetja; repertoarna politika gledališča; dolgoročna politika
kreditiranja; publ. kadrovska politika // publ. določbe, načela za tako urejanje in
odločanje: izvajanje začrtane politike)
5. ekspr. ravnanje posameznika z ljudmi, ustrezno okoliščinam

Besedna zveza, ki me je najbolj premaknila v definicijah se glasi ''boj za oblast''.  Politične stranke si jo večkrat privoščijo za prioriteto in pozabijo, da bi jim morala biti prioriteta delovanje v korist celotne družbe.
  

Takole – za začetek sem izpisala svoje ''napihovanje in blodnje'' na temo politika,  v naslednjem blogu sledi samo-iskreno redefiniranje politike. Navsezadnje je politika odraz nas vseh kot skupine posameznikov in je posledica naše aktivnosti in/ali naše pasivnosti ali povedano drugače – vsak je soodgovoren za premike v politiki. Zato se mi zdi pomembno, da si končno razčistim ta pojem in ga oklestim negativnega polarnega naboja, ki sem ga skozi leta po liniji najmanjšega odpora nakopičila okoli besede politika.


Preveri, uporabi, podpri (se):

Ni komentarjev:

Objavite komentar