Voice-Tonality - Measuring Reactions
Zelo nazorna razlaga kako lahko lastno intonacijo
uporabimo kot samo-opozorilo, da ne zapademo v reakcije in kako obdržimo komunikacijo stabilno. Ogled
nadvse priporočam.
V prejšnji objavi sem se vprašala če bi na vsebino
maminih besed reagirala drugače, če bi jo ona podala na drugačen način.
Pogojnik ni najbolj na mestu… zakaj bi se omejevala z njim --
Nimam kontrole nad tem na kak način mi bo mama povedala sporočilo; lahko pa kontroliram svojo reakcijo na njen način in jo odstranim – ker ravno tako ni na mestu – nima praktično-uporabne funkcije.
Nimam kontrole nad tem na kak način mi bo mama povedala sporočilo; lahko pa kontroliram svojo reakcijo na njen način in jo odstranim – ker ravno tako ni na mestu – nima praktično-uporabne funkcije.
Problem je v tem, da moja mama v komunikaciji
izredno rada uporablja dramatičnost…
[Dramatičen = ki vzbuja pozornost, presenečenje
zaradi napetosti, razgibanosti]
…meni pa se (njeno) dramatiziranje zdi izguba
časa, izsiljevanje pozornosti – nepotrebno v glavnem.
Ta konflikt se počasi in vztrajno nalaga iz dneva
v dan, na kar mi v nekem trenutku nepričakovano popustijo zavore in samo
bruhnem iz sebe – se derem in kričim, da sprostim to nabrano energijo… Ja –
naredim pošteno dramo – oz. bolje rečeno sodelujem v njej.
In se čudim sama sebi… Po tem se začne obdobje
dvo-vzdušja; po eni strani občutim pomiritev, po drugi strani pa otožnost,
utrujenost, premaganost.
Tu pa je še ena druga pot – sprotna odprava
notranjih konfliktov s pomočjo samoodpuščanja.
Nekje v ozadju kljuva želja po tem, da bi 'premagala mamo' s tem ko bi ji dokazala lastno obvladovanje… hkrati se zavedam, da bo konflikt v meni ostal, če bom delovala iz zunanje izhodiščne točke, namesto da bi predelala lastne midfucke – moje osebne notranje konflikte - zaradi izboljšanja lastne stabilnosti in učinkovitosti.
Nekje v ozadju kljuva želja po tem, da bi 'premagala mamo' s tem ko bi ji dokazala lastno obvladovanje… hkrati se zavedam, da bo konflikt v meni ostal, če bom delovala iz zunanje izhodiščne točke, namesto da bi predelala lastne midfucke – moje osebne notranje konflikte - zaradi izboljšanja lastne stabilnosti in učinkovitosti.
Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila
pričakovati / upati / čakati, da bo mama spremenila njen način komunikacije,
namesto da bi prevzela samoodgovornost in bi opustila lastne reakcije na mamin
način sporočanja.
Ko opazim, da pričakujem/upam/čakam, da mama
spremeni svoj način komunikacije z mano kot pogoj zato, da se preneham odzivat
z močnimi reakcijami – se ustavim in
diham.
Vidim, realiziram, razumem, da
pričakujem/upam/čakam že par let in da je preprosto dovolj.
Namesto da odgovornost za svoje re-akcije
pripisujem mami, raje prevzamem odgovornost za njih. Po vzorcu, ki mi je uspel
pri ateju: dobim čustveno nabito sporočilo, zadiham in šele nato odgovorim v
umirjenem tonu. (Tako zelo preprosto je –lahko- in učinki so skorajda čudežni…
sogovornik posledično tudi sam spremeni ton in komunikacija postane prijetna.)
Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila mamin
način komunikacije jemati osebno.
Ko opazim, da mamin način komunikacije z mano / z določenimi
drugimi jemljem osebno – se ustavim in diham.
Vidim, realiziram, razumem, da mama z vsemi
komunicira na dramatičen način.
Namesto, da njeno dramatiziranje jemljem kot odziv
name / na določene druge, se raje zavedam da je to njena izbira, njen program, njena
odgovornost in da ga moja tesnoba in podobna čustva ne bodo
spremenili/odstranili in so torej nepotrebni.
Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila odpor
do dramatičnosti v vsakdanjem pogovoru (predvsem s strani domačih in
sorodnikov). Znotraj tega si odpustim, da sem sprejela in si dopustila mamino dramatiziranje
soditi kot izgubo časa, izsiljevanje pozornosti , kot nepotrebno.
Ko opazim, da moj sogovornik / mama dramatizira –
se ustavim in diham.
Vidim, realiziram, razumem, da s tem ko svojo
pozornost v mislih namenjam odporu do dramatiziranja, zamujam podrobnosti
verbalne vsebine sporočila, kakor tudi detajle neverbalnega sporočanja – glede
katerih se lahko še ogromno naučim. Zavedam se tudi, da nekateri dramatičnost
dojemajo kot potrebno/zabavno in da jim daje občutek živosti.
Namesto da obsojam uporabo dramatiziranja v
pogovoru z namenom pridobivanja (pozitivne ali negativne) pozornosti , se raje
umirim z dihanjem in se odzovem z umirjenim in stabilnim glasom.
Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila
potlačevati neprijetne občutke v povezavi z dramatiziranjem v pogovoru tako
dolgo, da so se nabrali in nekontrolirano izbruhnili iz mene – kar je dejansko
izgledalo kot da me poseduje demon osebno. Znotraj tega si odpustim, da sem se
nato posledično predala dvo-vzdušju; polarnosti pomiritve in hkratne
otožnosti/utrujenosti/premaganosti.
Ko opazim, da potlačujem neprijetne občutke v
povezavi z dramatiziranjem v pogovoru – se takoj ustavim in diham.
Vidim, realiziram, razumem, da je sprotno
ozaveščanje in predelava teh občutkov bistvenega pomena, saj tako preprečim kopičenje
negativnih čustev in nekontrolirane uničujoče posledice.
Namesto da zanemarjam manjše reakcije, ki se mi
pojavijo ob dramatiziranju, jih raje sproti prediham/predelam in tako ohranjam
lastno stabilnost.
Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila željo
po samoobvladovanju (glasu) z namenom, da bi se dokazala pred mamo.
Ko opazim, da obstajam kot želja po dokazovanju
skozi samoobvladovanje (glasu) – se ustavim in diham.
Vidim, realiziram, razumem, da se z željo po
dokazovanju pred mamo ločujem od sebe. Zavedam se, da če se navzven že predstavljam
kot da se obvladam – zaradi želje, da bi se dokazala, navznoter pa še vedno ohranjam
konflikt – se mi bo to prej ali slej maščevalo.
Namesto da obstajam v želji po dokazovanju
samoobvladovanja mami/drugim, samoobvladovanje raje gradim iz izhodiščne točke izboljšanja
lastne stabilnosti in učinkovitosti na podlagi samoiskrenosti.
Preveri, uporabi, podpri (se):
Ni komentarjev:
Objavite komentar