četrtek, 24. januar 2013

Babica, kaj še delaš tu… / SF+SCS+SC 3


Odpustim si, da sem sprejela in  si dopustila reagirat z nadutostjo, kadar je babica prepričana v svoj prav jezno zanikala svoja dejanja, ki se jih zaradi demence ne spomni.
Ko opazim, da z nadutostjo reagiram na intonacijo babičinih zanikanj, katerih nesmiselnosti se babica ne zaveda – se ustavim in diham.
Vidim/realiziram/razumem, da se babičin vzorec zanikanja avtomatizirano ponavlja. Zavedam se, da jo moje nadaljnjo spraševanje v načinu nadutosti samo še bolj razjezi…
Namesto da poskušam babici povedat kaj je delala – na prezirljiv način, ker ne razumem v popolnosti kako lahko svoja dejanja iz tekočega dne zanika in kako se jih ne more spomnit… si na njeno zanikanje raje odgovorim z: 'Demenca time,' globoko zadiham in zaključim s spraševanjem.

Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila odreagirati z nervozo, kadar sem kuhala in mi je babica onemogočala nemoteno premikanje po kuhinji / kuhanje.
Ko opazim da postajam nervozna pri kuhi, ker mi babica onemogoča nemoteno premikanje pri opravilu – se ustavim in diham.
Vidim/realiziram/razumem, da se ne spomni kolikokrat mi je že stala na poti pri kuhi in zato ne more dognat, da me utegne njeno ponavljajoče se oviranje znervirat.
Namesto da si dopuščam nervozo zaradi babičinega ponavljajočega se oviranja mojih opravil v kuhinji, se spomnim, da za njo ponavljanje ne obstaja, čeprav sama obstaja kot ponavljanje…  premikam se okrog nje… ali jo z nežno intonacijo prosim, da se malo umakne.!.




Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila prepričanje, da me babica sprašuje in ne posluša.
Ko opazim, da obstajam kot prepričanje, da me babica sprašuje in me ne posluša – se ustavim in diham.
Vidim/realiziram/razumem, da se ji je sluh morda ponovno poslabšal, da jo še bolj zapušča koncentracija /da mogoče jaz ne govorim dovolj razločno in glasno.
Namesto da se zaradi ponavljanja istega odgovora jezim, ji raje že prvič jasno in glasno odgovorim, če je možno pa pred tem navežem še očesni stik.

Odpustim si, da sem sprejela in si dopustila občutek krivde, kadar se je babica užalila zaradi mojega kritiziranja, preziranja njenega zanikanja resnice – ki za njo ne obstaja.
Ko opazim, da se počutim krivo zaradi odziva babice – se ustavim in diham.
Vidim/realiziram/razumem, da je babica trenutno največji izzivalec/preizkus moje potrpežljivosti in samokontrole in da nima smisla, da počutim krivo, kadar se na njo odzovem z nepotrpežljivostjo in izgubo popolnega nadzora nad sabo.
Namesto da se počutim krivo zaradi babičine užaljenosti ob mojem kritiziranju in preziranju, se kritiziranju in preziranju babice raje odpovem v prvi vrsti in tako preprečim nastanek občutka krivde. Če pa mi kontrola uide, pa to z umirjeno intonacijo obema priznam in se tako izognem nepotrebni krivdi.

Ni komentarjev:

Objavite komentar