sobota, 22. december 2012

Obsedeno čustveno stanje


Izhajam iz prepira, katerega vsebine ne bom pojasnjevala, ker ni bistvena. To je jasno že po tem, da bi v spodnje odstavke lahko vstavila najrazličnejše vsebine. Zanima me potek prepira kot potek stopnjevanja čustvenega + miselnega stanja  v katerem sem sodelovala. Da realiziram kako v podobnih situacijah v bodoče preprečit nepotreben prepir kot čustveno obsesijo.
Že med prepirom sem bila razdvojena na obsedenko z jezo in na opazovalko. Prevlada med tema dvema deloma se je izmenjevala. Na trenutke sem popolnoma popustila kontrolo čustvom, vmes sem se izmenično zavedla nesmisla in bede čustvene obsedenosti – svojega kričečega načina govora, gest in mimike… in sem samo gledala… WTF delam!?! Ampak naslednji trenutek me je spet potegnilo nazaj v energijo jeze. Verjetno je izpadlo prav smešno, ko sem v enem trenutku še kričala, v naslednjem pa sem zaključila govor z umirjenim glasom. Kot da bi ves čas igrala, kot da bi igrala vlogo psihopatke.?.

X sem očitala, da pozna rešitev / ve kaj mora naredit, da bo odpravila določen ponavljajoč se vzrok svoje jeze, pa tega ne naredi – torej se ji paše vdajat jezi. Ampak to sem ji očitala v moji  ponavljajoči se reakciji jeze na njeno jezo  – delala sem ravno prav to, česar sem jo obtoževala; po principu dvojna merila – ena zame, druga zate. Ja – tu sem zgrešila.

Iz te celotne čustvene drame se je dalo potegnit vsaj nekaj smiselnega – medsebojno sva si očitali česar druga pri drugi ne vidiva. In obe sva imeli prav govorili resnico. Ona ni videla/realizirala/razumela vseh delov moje situacije, jaz nisem videla/realizirala/razumela vseh delov njene situacije – ker ni doživljala tega kar sem jaz in jaz ne tega kar je ona. In ker se o nekaterih delih nisva niti pogovarjali.
---
Zaradi konflikta, ki sva ga spremenili v prepir, sva realizirali, da ne poznava ozadja dejanj, ki si jih druga drugi očitava… Kako tak konflikt predelat skozi komunikacijo brez prepira nastalega na podlagi čustev?

Ta prepir je bil še en primer pri katerem sem videla, da usmerjanje drugega z besedami ne zaleže – če niso podprta z lastnimi dejanji.
Vseeno pa traja, da svoja dejanja iz nepraktičnih navad spremenim v smiselne premike in do takrat ne morem biti kar tiho. Zato se takrat, ko vidim, da pri reševanju konflikta preko komunikacije prehajam v čustveno stanje obvezno takoj umaknem in svoj umik jasno razložim – začasno morem vstran, ker v takem stanju tega in tega čustva nisem sposobna umirjene komunikacije. Pred nadaljevanjem pogovora poskrbim, da se z dihanjem resnično umirim in pogledam kaj je bilo tisto, kar mi je dejansko sprožilo čustveno reakcijo.

Po tem kar sem napisala, mi postaja jasno, da čustveno reakcijo sprožijo naši nasveti drugim ki jih ne živimo mi sami. Prazne besede na mesto vzgleda skozi dejanja. Kadar se zavedamo, da to počnemo, lahko reakcijo preprečimo. Kadar se ne zavedamo lastne neiskrenosti oz svojih dvojnih meril – pa nam to pokažejo naše lastne reakcije.
''Srčkano.'' V bistvu zelo uporabno.
Za predelavo skozi samoodpuščanje in samokorekcijsko prakso. 




Ni komentarjev:

Objavite komentar